Menu

 

 

 

Jurnalul profesorului reflexiv.
Concept și design: Simona Bernat
Un jurnal care ajută să fim cel mai bun profesor care putem fi, este o călătorie personală de învățare, care documentează evoluția noastră profesională.

j1   j2

Autor Diana Șaitiș

Acest ghid reprezintă o mică oportunitate de autocunoaștere și de dezvoltare personală. Ghidul este structurat în trei capitole de sine stătătoare, prin urmare puteți începe cu oricare doriți. Aplicațiile, exercițiile și chestionarele sunt destinate în primul rând celor mari (cadre didactice, părinți etc.) dar ele pot fi abordate, adaptate, și în activitățile cu copiii/elevii. Pentru că experiențierea este cea mai trainică și autentică modalitate de învățare, sugestia ar fi să realizați dumneavoastră un anumit exercițiu / aplicație și abia apoi să-l propuneți elevilor, dar sigur că alegerea vă aparține. Fiecare va decide beneficiile pe care le va avea, progresul este condiționat de autenticitatea și perseverența realizării diverselor sarcini de lucru propuse. Dezvoltarea personală și/sau autocunoașterea nu se oprește aici, poate fi chiar sensul vieții noastre. Calea poate fi lungă și anevoioasă, similară cu “Călătoria Eroului” (Joseph Campbell) dar merită. Mult succes!

 

 

 

 

 

cartea 2cartea 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scopul proiectului îl constituie formarea unui grup de masă critică/acţiune, care să identifice probleme locale accesibile adolescenţilor şi să acţioneze coerent şi susţinut pentru rezolvarea acestora.

Pentru realizarea scopului, ne-am propus urmӑtoarele obiective:
Dezvoltarea capacităţii Consiliului Elevilor din 10 licee din Cluj-Napoca de a organiza procese deliberative cu impact comunitar;
Cresterea capacitӑţii liceenilor din cele 10 licee de a sensibiliza opinia publicӑ în privinţa aspectelor care ţin de calitate în educaţie şi civism;
Antrenarea elevilor din cele 10 licee pentru activitӑţi de lobby şi advocacy .
Impactul estimat al proiectului:
Cultivarea abilitӑţilor sociale de tipul încrederii, proactivismului, stimei de sine precum şi a capacitӑţii de a delibera profund înainte de a exprima o opinie în rȃndul liceenilor.
Crearea condiţiilor pentru a perpetua practicile de implicare a elevilor în rezolvarea unor probleme care îi privesc şi stau în puterea lor legate de calitatea educaţiei şi la generaţiile urmӑtoare.
Vocea tinerilor se aude mai puternic în comunitate, mai ales în rȃndul persoanelor care se ocupӑ cu educaţia şi care pot lua decizii care îi afecteazӑ.

Proiectarea Strategică în Organizația Școlară

da1

Autor: Mariana Dragomir
Scopul acestui ghid este de a sprijini managerii de școli să-și dezvolte competențele de proiectare a planului strategic specific organizației în care își desfășoară activitatea.

Îi invităm pe cititorii noștri să reflecteze asupra următoarelor aspecte:
definirea strategiei și managementului strategic;
diferența între planificare strategică și management strategic;
definirea viziunii și misiunii organizației de proveniență;
realizarea analizei mediului extern și a mediului intern;
formularea obiectivelor strategice, obiectivelor tactice și obiectivelor operaționale;
selectarea opțiunilor strategice în contextul diagnozei mediului extern și a mediului intern;
elaborarea unui proiect strategic de dezvoltare instituțională a organizației de proveniență;
analizarea modului de implementare a strategiei prin structura organizațională.